Volop blauw-oranje actie dit weekend

z6760.jpgmaandag 14 maart 2022 19:10

Komende maandag, dinsdag en woensdag worden de gemeenteraadsverkiezingen gehouden. De kandidaten van de ChristenUnie-SGP waren de afgelopen dagen volop aanwezig in het buitengebied en de kernen, bij inwoners en organisaties. Voor de komende dagen zijn er digitaal nog volop mogelijkheden om te helpen bij het maken van een definitieve stemkeuze.

Werkbezoek Sigma

Donderdag 9 maart brachten kandidaat-raadsleden Marina Lanting, Nelleke Hegeman-Mekking en Joost van Wijnen een werkbezoek aan stichting Sigma aan de Frieswijkstraat. Zij werden ontvangen door Lieske Duim, Jetty Reker en Karin Duijst. Er werd uitvoerig gesproken over de verbinding met jongeren, de samenwerking met gemeente en andere organisaties en de noodzaak tot ondersteuning voor kwetsbare volwassenen en ouderen. Zeker in een tijd van toenemende eenzaamheid en vergrijzing een belangrijk speerpunt voor de ChristenUnie-SGP. Gezamenlijk werd geconcludeerd dat het belangrijk is om resultaten zichtbaar te maken, niet alleen met behulp van cijfers maar ook met sprekende verhalen.

NL Doet in De Pol

Op vrijdagochtend staken de kandidaten in het kader van NL Doet hun handen uit de mouwen in woonzorgcentrum De Pol in Nijkerk. Aan het eind van de ochtend waren de terrassen en het buitenmeubilair weer blinkend schoon en waren de verschillende afdelingen opgevrolijkt met tientallen potten met viooltjes.

Actief in buitengebied, Hoevelaken en Nijkerkerveen
Op de bekende campagnefietsen werd in deze dagen ook het buitengebied aangedaan. De verkiezingsmagazines werden bezorgd. Op vrijdag werden in Hoevelaken nog verschillende bezoeken gebracht in het kader van Voor Elkaar Fietsen en gaf Wim Oosterwijk nog een geslaagde gastles aan één van de klassen van het Lodenstein College.

Gebedsbijeenkomst
De zaterdagmiddag werd afgesloten met een gebedsbijeenkomst in de Grote Kerk van Nijkerkerveen. Ds. Van der Sluijs hield een korte meditatie en er waren diverse gebeden voor zowel de lokale politiek als de actuele situatie in Oekraïne. Voor campagneleider Jaco van Putten was dit een passende en waardevolle afsluiting van dit campagneweekend. ‘Als lokale politici zetten we ons volop in voor betaalbare woningen en een goede zorg voor kwetsbare mensen en een kwetsbare aarde. Maar de beelden uit Oekraïne en omliggende landen laten zien dat er zo veel meer aan de hand is. Het was erg waardevol om daar samen voor te bidden. En ik wil iedereen oproepen om zijn of haar stem de komende dagen niet verloren te laten gaan. Laat u horen voor een waardevolle samenleving!”

Politiek is mensenwerk
Op www.nijkerk.christenunie-sgp.nl is volop informatie te vinden voor diegenen die hun stemkeuze nog moeten maken. De top 8 kandidaten stellen zich daar in een filmpje persoonlijk aan u voor. En lijsttrekker Harke Dijksterhuis laat in een korte pitch – gehouden tijdens het lijsttrekkersdebat van afgelopen donderdag – zien wat de gezamenlijke drijfveer van de kandidaten is.