Geert Horst beoogd wethouder ChristenUnie-SGP in Nijkerk

5vrijdag 13 mei 2011 08:43

De fractie van ChristenUnie-SGP zal de heer Geert Horst voordragen als nieuwe wethouder in de gemeente Nijkerk. De huidige wethouder, de heer Henk Lambooij, is door de gemeenteraad van Putten voorgedragen als nieuwe burgemeester van die gemeente. Daarmee ontstaat een vacature in het college van B&W van Nijkerk.

Geert Horst (CU) is een oude bekende in de Nijkerkse politiek. Hij was van 1990 tot 2010 raadslid. De eerste tien jaar in de voormalige gemeente Hoevelaken en na de fusie in 2000 in de gemeente Nijkerk. Vanaf 2006 was hij tevens fractievoorzitter van de ChristenUnie-SGP. Door zijn lange staat van dienst mag hij een ervaren politicus worden genoemd.

Na de laatste gemeenteraadsverkiezingen nam hij afscheid. Het ziet er nu echter naar uit dat zijn afscheid van de actieve politiek van korte duur is geweest. ´Het afgelopen jaar zou je achteraf kunnen zien als een sabbatical´, zo geeft hij zelf aan. Hij heeft veel zin om in een andere rol, namelijk die van wethouder, terug te keren. Een rol die hem, gelet op de tijd en de omstandigheden, weer voor nieuwe uitdagingen zal stellen.

Reacties op 'Geert Horst beoogd wethouder ChristenUnie-SGP in Nijkerk'