Knooppunt Hoevelaken - BREAKING NIEUWS

knooppunt hoevlakendinsdag 08 mei 2012 19:28

NIJKERK - De op- en afritten naar de A1 bij Hoevelaken in oostelijke richting worden opgenomen in het basispakket voor de reconstructie van het knooppunt Hoevelaken. Dat nieuws maakte wethouder Geert Horst vanmiddag bekend. door Henk Brinkman Horst toonde zich bijzonder verheugd. ,,Dat is belangrijk nieuws voor Hoevelaken. De bereikbaarheid voor met name bedrijven in Hoevelaken blijft daarbij beter gewaarborgd.

Het betekent ook dat Nijkerk daar niet aan hoeft mee te betalen. Het geld kan dan eventueel voor andere zaken worden gebruikt." De gemeenteraad had in een motie vastgelegd eventueel 1 miljoen euro uit te willen trekken voor het openhouden van de beide op- en afritten bij Hoevelaken.Die motie werd gesteund door alle partijen in de raad. Alleen het CDA keerde zich daartegen. Het CDA wilde dat een lobby zou worden gevoerd bij partijen in de Tweede kamer om de opritten in het basispakket te krijgen. Geert Horst spreekt nu van een succes dat in samenspraak met Amersfoort en de provincies Utrecht en Gelderland tot stand is gekomen. ,,Het scheelt wel bij de besprekingen dat Nijkerk bereid is mee te betalen aan oplossingen. Dat legt meer gewicht in de schaal. Je merkt in de gesprekken dat Nijkerk serieuzer wordt genomen dan andere, niet meebetalende partijen." Hij spreekt van een bestuurlijk succes. ,,Met de Amersfoortse wethouder Hans Buijtelaar en de Utrechtse gedeputeerde Remco van Lunteren is het ons gelukt dit voor elkaar te krijgen. Maar de lobby om ook de opritten in noord-westelijke richting - zeg maar Amsterdam - in de basisvariant te krijgen, zetten we onverminderd voort, maar dat is natuurlijk geen garantie voor succes," aldus Horst.

Henk Brinkman Stad Nijkerk - 8 mei 16:27

Reacties op 'Knooppunt Hoevelaken - BREAKING NIEUWS'