ChristenUnie-SGP Nijkerk 12 juli in actie tegen zwerfafval

zaterdag 05 juli 2014 19:38

De ChristenUnie-SGP Nijkerk is actief in de strijd tegen zwerfafval. Een aantal fractieleden zijn lid geworden van de Stichting Vrijwillige Zwerfafval Opruimers (SVZO). De SVZO wil in Nederland een mentaliteitsverandering op gang brengen door mensen en organisaties bewust met zwerfafval om te laten gaan. Door samen met vrijwilligers zwerfafval op te ruimen wil de SVZO een schonere leefomgeving bewerkstelligen. Door vrijwilliger te worden, wil de fractie aangeven dat het opruimen van zwerfafval de komende jaren op de agenda blijft staan. Komende zaterdag wordt het startsein gegeven voor het vervolg op de zwerfafvalactie die tijdens de verkiezingscampagne werd georganiseerd.

De ChristenUnie-SGP vindt het erg belangrijk om op een zorgvuldige en duurzame manier om te gaan met het milieu. Zwerfafval geeft een slechte uitstraling aan een buurt of wijk. Het is niet nodig. De ChristenUnie-SGP wil dat er goed op de buitenruimte wordt gelet en dat er ingegrepen wordt wanneer het nodig is. Zij wil in de komende jaren niet verder bezuinigen op het onderhoudsniveau van de openbare ruimte. “Als je hier nog meer op beknibbelt dan wordt Nijkerk een rommelige gemeente en dus ook economisch minder aantrekkelijk”. Om die stelling kracht bij te zetten kunt u de kandidaten van de partij de komende weken nog regelmatig langs de wegen aantreffen. De Stichting Vrijwillige Zwerfafval Opruimers ondersteunt de actie door het beschikbaar stellen van grijpers. Ook kan de stichting speciale hesjes beschikbaar stellen. Nieuwe vrijwilligers zijn altijd welkom, zij kunnen zich aanmelden via de website www.svzo.nl. Is in uw wijk veel zwerfafval te vinden? Weet u een wijk of gebied in de gemeente Nijkerk waar het zwerfafval u een doorn in het oog is? U kunt het melden door een mail te sturen naar het mailadres van de fractie: actie@nijkerk.christenunie-sgp.nl

Reacties op 'ChristenUnie-SGP Nijkerk 12 juli in actie tegen zwerfafval'