Uitslag Enquête ChristenUnie-SGP - Waar moet de gemeente Nijkerk de komende jaren op bezuinigen?

woensdag 27 mei 2015 22:24

De gemeente Nijkerk moet bezuinigen. In de afgelopen maand (mei 2015) heeft de fractie van de ChristenUnie-SGP een enquête opgesteld met daarin 10 voorstelen. De inwoners van de gemeente Nijkerk werden via Facebook benaderd om aan te geven op welke van deze 10 bezuinigingsvoorstellen bezuinigd moet worden. Na twee weken peilen is er 132 keer gereageerd op de peiling.  Het 10e voorstel ‘Beperken (onkosten) vergoedingen voor raads- en commissieleden’ kreeg de meeste stemmen, ruim 57%. Op de tweede plek kwam ‘Beperking/verlaging subsidie cultuur’ met 49% van de stemmen. Als derde kwam het voorstel ‘Beperking/verlaging subsidie sport’ uit de enquête rollen met bijna 41% van de stemmen. Naast deze voorstellen hebben 29 inwoners via de enquête aangegeven dat er op andere terreinen bezuinigd moet worden. Een aantal van deze opties zijn niet haalbaar of zelfs onmogelijk. Er zitten een aantal goede reacties bij, die worden meegenomen in de besprekingen. Ook op Facebook hebben vele Nijkerkers hun zorgen en wensen geuit over het beleid van de gemeente Nijkerk op de diverse terreinen. Er kwamen veel reacties die gingen over de tunnel bij de Amersfoortseweg, de zorgen om de WMO, en de herinrichting van de diverse wijken. De uitkomst van deze enquête wordt meegenomen in de woordvoering over de voorjaarsnota/brief die in juni wordt behandeld.

De uitslag van de Enquête kunt u hier vinden: http://nijkerk.christenunie-sgp.nl/enquête_christenunie-sgp_bezuinigingen_nijkerk