Zondagsopenstelling winkels

maandag 29 juni 2015 10:04

Zoals u wellicht reeds hebt vernomen willen enkele politieke partijen in de gemeenteraad van Nijkerk overgaan tot het openstellen van de winkels in onze gemeente. Ondanks dat wij daarover met de VVD afspraken hebben gemaakt in ons coalitieakkoord hebben zij ons in de nacht van donderdag op vrijdag meegedeeld dat zij zich niet meer wensen te houden aan de gemaakte afspraken. Middels een persbericht op vrijdagmorgen hebben zij dit naar buiten gebracht.  Samen met de oppositiepartijen PRO 21 en de Lokale Partij hebben zij een meerderheid. Middels een motie willen zij D.V. maandag 29 juni in de raadsvergadering het college verzoeken zsm over te gaan het verbod voor zondagsopening in de APV op te heffen. Tijdens deze vergadering is helaas geen inspraak mogelijk. U zult begrijpen dat wij hierover zeer teleurgesteld zijn en bovenal verdrietig.

De zondagsrust in onze gemeente is een groot goed niet alleen als gebod van God maar heilzaam voor alle mensen daar rust noodzakelijk is voor ons allemaal.

Aan allen willen wij vragen te bidden voor de gemeenteraad van Nijkerk

Ook willen wij u allen oproepen a.s. maandag naar het stadhuis te komen om te laten zien dat de openstelling van de winkels in Nijkerk ongewenst is. De aanvang van de vergadering is acht uur. Ook willen wij u oproepen indien u gebruik maakt van de moderne media via facebook, twitter, internet etc. uw stem te laten horen. Geef de boodschap door aan alle andere in u omgeving. Wilt u dit bericht daarom ook verspreiden onder uw vrienden, familie en bekenden?

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij mobiel bereiken op 06 21548057

Namens de fractie ChristenUnie-SGP