Fractie CU-SGP brengt bezoek aan Nijkerks bedrijf PJ Milieu

mkbdinsdag 16 februari 2016 08:01

Een vertegenwoordiging van de fractie CU-SGP heeft een bezoek gebracht aan het Nijkerkse bedrijf PJ Milieu. Dit adviesbureau, met ruim twintig medewerkers en gevestigd aan de Nijverheidsstraat, richt zich op advies en uitvoering van bodem en asbest gerelateerde projecten.

Tijdens een presentatie over de missie, visie en activiteiten van de onderneming geeft de directeur Henk-Jan van Dasselaar enthousiast aan: “PJ Milieu BV heeft inmiddels ruim 25 jaar ervaring in het leveren van expertise op het terrein van bodemonderzoek, asbestinventarisatie, bodemsaneringen, grondwateronttrekking en –zuiveringen en geohydrologisch advies. We hebben een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen hoog in het vaandel staan. De 3 P’s (People, Profit en Planet) staan bij al onze werkzaamheden centraal. Ook ondersteunt ons bedrijf een fabriek in Oeganda waar biologisch geteelde zaden, granen en peulvruchten op een milieuvriendelijke manier worden verwerkt om de marktwaarde ervan te verhogen. De kracht van PJ Milieu is dat we vanuit kennis van de wet- en regelgeving bij voorkeur opereren op het snijvlak van meten en adviseren, met oog voor een gecertificeerde en praktische uitvoering.”

Na een bespreking over de certificering en de eisen die dit stelt aan producten en diensten kreeg de fractie CU-SGP een rondleiding. De properheid van de opslag viel hierbij direct in het oog, volgens directeur Henk-Jan een uiting van de zorgvuldigheid en betrokkenheid van het personeel. De fractie vindt de focus van PJ Milieu op duurzaam en maatschappelijk betrokken ondernemen een voorbeeld voor andere bedrijven en is van mening dat men terecht trots op dit Nijkerkse bedrijf kan zijn.