CDA en ChristenUnie-SGP bezoeken Vreugdenhil

Z2098vrijdag 18 maart 2016 10:12

De fracties van CDA en ChristenUnie-SGP hebben woensdag 16 maart een bezoek gebracht aan het nieuwe hoofdkantoor van Vreugdenhil Dairy Foods. Het beeldbepalende kantoor aan de A28 bij de afrit Nijkerk-Zuid werd onlangs officieel geopend. De fracties kregen een presentatie en een rondleiding door Jan Vreugdenhil, algemeen directeur, en Chris van den Berg, directievoerder bij de bouw.

Vreugdenhil is wereldwijd een van de grootste producenten van melkpoeder, zowel voor de consumentenmarkt, met name buiten Europa, als voor de levensmiddelenindustrie.  Het bedrijf werkt vanuit de kernwaarden kwaliteit, samenwerking met stakeholders en duurzaamheid. Het kantoor in Nijkerk is daarvan een prachtig voorbeeld, met onder meer 170 zonnepanelen en warmte-koudeopslag. De vormgeving en inrichting zijn gericht op het optimaal faciliteren van de samenwerking tussen medewerkers en afdelingen. Het is gecertificeerd, volgens de standaarden van het internationale BREEAM,  als een van de meest duurzame en energiezuinige kantoren in Nederland. Daarmee vormt het een prachtig voorbeeld voor volgende bedrijven die zich vestigen op het bedrijventerrein Arkerpoort.

Jan Vreugdenhil: ‘Deze locatie geeft ons ook een sterke verbinding met het productieproces. Als we ’s zomers uit het raam kijken, zien we de koeien lopen die ons de melk leveren voor onze producten.’ Producten die gemaakt worden vanuit de missie ‘we bring you the best of milk’, voedingsrijk en smaakvol. In totaal krijgt Vreugdenhil de melk aangeleverd van 900 melkveehouders.
Als fracties constateerden we dat we bijzonder blij mogen zijn met een dergelijk bedrijf binnen onze gemeentegrenzen.