Circulaire fietsen voor ChristenUnie-SGP

CS8814.jpgvrijdag 11 februari 2022 20:20

De lokale ChristenUnie-SGP zet in de komende campagneweken twee opvallende fietsen in. Met deze fietsen gaan de kandidaten op pad om mensen in het zonnetje te zetten die zich belangeloos voor een ander inzetten.

Deze week is de week van de circulaire economie. De ChristenUnie-SGP grijpt deze gelegenheid aan om haar speciale campagnefietsen te introduceren. Campagneleider Jaco van Putten licht toe: “Naast wonen en zorg is het thema duurzaamheid erg belangrijk voor onze partijen. De twee fietsen die wij gaan gebruiken zijn helemaal Hollands en volledig van gerecycled plastic gemaakt. Als voorbeeld van duurzaamheid, lef en innovatie past die fiets heel goed bij ons: gericht op een duurzame toekomst. Daarnaast is de fiets ook sociaal verantwoord, een deel van de fiets is in een sociale werkvoorziening gemaakt.”

Kandidaten op de kieslijst Marina Lanting en Menno Aman mochten de fietsen inwijden. Menno: “Op deze fietsen brengen we als kandidaat-raadsleden de komende maand bezoekjes aan mensen, organisaties en initiatieven die voor een waardevolle inbreng zorgen in onze samenleving. Wij geloven dat we juist met elkaar een hechte samenleving kunnen zijn als we elkaar opzoeken en voor elkaar klaar staan.” Marina vult enthousiast aan: “We hebben hier in het Van Reenenpark bij meneer Bosch een paar potten honing gekocht. Eén daarvan brachten wij vervolgens naar een mevrouw die samen met de buurt zorgt dat het park altijd netjes en schoon blijft. Zij mocht aangeven waar we vervolgens heen zouden kunnen. Zo gingen we op weg naar notariskantoor Van der Weij omdat daar een collega werkt die altijd voor anderen klaar staat. Op die manier laten wij ons de komende tijd door onze gemeente leiden en willen we onze waardering uiten, heerlijk om te doen.”

Jaco van Putten is blij met het enthousiasme. “Ons verkiezingsthema is ‘Voor elkaar?! Samenleven in vertrouwen’. Wij geloven dat we als wijken, verenigingen en kerken een hechte samenleving maken. Mooi om daar op zo’n manier invulling aan te kunnen geven. De inwoners uit Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken kunnen ons de komende tijd regelmatig in actie gaan zien.“

CS8820

Op de foto: Start van de campagneactie met van links naar rechts Marina Lanting, de heer Bosch, Jaco van Putten en Menno Aman.