Speciaal verkiezingsmagazine ChristenUnie - SGP

z2068.jpgzaterdag 26 februari 2022 17:45

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen komt de lokale ChristenUnie-SGP met een speciaal verkiezingsmagazine. In dit magazine zet de partij tal van betrokken inwoners en waardevolle initiatieven centraal en licht zij diverse speerpunten toe. Het eerste exemplaar van dit magazine werd zaterdag feestelijk onthuld door Mirjam Bikker, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie.

z2080

Het magazine staat volledig in het verkiezingsthema van de ChristenUnie-SGP: “Voor elkaar?! Samenleven in vertrouwen.” Lijsttrekker Harke Dijksterhuis geeft een toelichting: “Als ChristenUnie-SGP geloven wij in de kracht van de samenleving. Lokale verenigingen, kerken en organisaties, de vrijwilligers en mantelzorgers, samen maken zij een hechte samenleving. Met dit verkiezingsmagazine hebben we juist dit inzichtelijk willen maken. We doen dit aan de hand van thema’s die wij belangrijk vinden. En we kijken natuurlijk ook terug op de afgelopen vier jaar – wat hebben we voor elkaar gekregen – en presenteren onze kandidaten en speerpunten voor de komende vier jaar.”

Het verkiezingsmagazine gaat in op voor de partij belangrijke thema’s als Wonen, Duurzaamheid en Zorg. De eerste ervaringen van bewoners van de Tiny Houses, energie-bespaar-tips van Arie Kraan en het werk van vrijwilligers bij het Hospice en het Paashuis, alles komt voorbij. Ook zijn er interviews met diverse aansprekende inwoners, zoals Jesse Buitenhuis (basisschool De Koningslinde, speler Sparta Nijkerk 1), dominee Van der Sluis uit Nijkerkerveen, Arda van der Lugt (Steunouder Nijkerk) en Falco van Loon (Bach Consort Nijkerk).

z2093

De onthulling van het eerste exemplaar kreeg een speciaal tintje dankzij de aanwezigheid van Mirjam Bikker, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie. Na het onthullen van het magazine ging zij samen met een aantal kandidaten op bezoek bij Brink 42, onderdeel van Stichting Streams. Ook zij was enthousiast: “Mooi om bij Streams te zien dat er zo veel bewogenheid bij mensen is. De aandacht en zorg voor kwetsbare mensen is duidelijk zichtbaar en voelbaar, zo doen we samen recht!”.

z2230

Het verkiezingsmagazine van de ChristenUnie-SGP wordt de komende weken huis-aan-huis bezorgd. Een digitale versie is te downloaden op de website magazine. Daar kunt u ook een fysiek exemplaar aanvragen.