maandag 17 maart 2014 15:01

De verkiezingsmarkt van de gemeente Nijkerk mocht zich zaterdag verheugen op hoog bezoek. Eerst opende burgemeester Gerard Renkema om 11 uur de verkiezingsmarkt. Daarna zette Carla Dik, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, als eerste een tijd neer in de zogenaamde zwerfafvalrace. Dit is een behendigheidsparcours te midden van het zwerfafval dat de kandidaten van de lokale ChristenUnie-SGP de afgelopen weken hebben verzameld. Ook nam zij ruim de gelegenheid om in gesprek te gaan met de diverse aanwezigen.

Carla Dik maakte meteen van de gelegenheid gebruik om de aandacht te vestigen op het Zorg Actieplan dat de landelijke ChristenUnie zaterdag lanceerde. “Ook Nijkerk staat aan de vooravond van grote veranderingen in de zorg. In de gesprekken hier op het Plein merkte ik ook de onrust en onzekerheid, niemand weet nog precies wat de veranderingen zullen betekenen voor zijn of haar persoonlijke situatie. In het Zorg Actieplan legt de ChristenUnie haar belangrijkste uitgangspunt neer: uw zorg is onze zorg. Dit betekent dat de menselijke maat voorop moet staan. Want zorg gaat allereerst over mensen. Ik ben dan ook blij dat de lokale fractie van de ChristenUnie – SGP hier ook één van haar drie speerpunten van heeft gemaakt”.

Ook na het bezoek van Carla Dik was het nog volop levendigheid bij de stand van de ChristenUnie-SGP.  Uiteindelijk bleven de prijzen van de zwerfafvalrace en de wedstrijd ‘raad de hoeveelheid zwerfafval’ wel binnen de gemeentegrenzen. Aan het eind van de dag kregen de dolgelukkige prijswinnaars hun prijs persoonlijk door lijsttrekker Hans Boer en campagneleider Harke Dijksterhuis thuis bezorgd.

Foto: Arjen Gerritsma, Graphic Sound

Reacties op 'Persbericht: Tweede Kamerlid ChristenUnie vestigt aandacht op zwerfafval en zorg'