Unieke vlaggenactie Nijkerk 600

Foto Persbericht  vlaggenactie nov 13maandag 18 november 2013 19:24

Aan alle mooie dingen komt een eind, zo ook aan de festiviteiten in het kader van Nijkerk 600 jaar. Op zaterdag 14 december wordt het feestelijke jubileumjaar officieel afgesloten. Dit betekent dat ook de Nijkerk 600 vlaggen langzaam uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Op 29 november start een unieke vlaggenactie waarbij iedereen die de vlag graag wil bewaren, de oude vlag – zo lang de voorraad strekt - om kan ruilen voor een nieuw exemplaar. Ook iedereen die de vlag niet wil bewaren kan hem inleveren. De ingeleverde vlaggen worden op een duurzame manier gerecycled. Daarnaast levert elke ingeleverde vlag geld op voor het goede doel.

De vlaggenactie is een initiatief van de lokale fractie van de ChristenUnie – SGP. Hans Boer geeft namens de fractie een toelichting. “Ik zou het jammer vinden als al die vlaggen straks in de kliko belanden. Je kunt ze namelijk ook prima op een duurzame wijze hergebruiken. Wij hebben een bedrijf gevonden die de vlaggen opnieuw zal vezelen zodat ze verwerkt kunnen worden tot bijvoorbeeld sjaaltjes”. Fractiegenoot Harke Dijksterhuis vult aan. “Diverse mensen hebben al toegezegd deze actie voor een vast bedrag per vlag te zullen sponsoren. De opbrengsten komen volledig ten goede aan Het Glazen Huys Nijkerk. Daarmee kan het voor een deel terecht komen bij lokale initiatieven als de Voedselbank of de Unie van Vrijwilligers. Wij willen via deze actie ook aandacht vragen voor het vele goede werk dat dagelijks door de vrijwilligers van deze lokale organisaties wordt verricht”.

Ook Eddie Wassink van het Programmabureau Nijkerk 600 jaar is enthousiast. “In deze actie komen veel verschillende belangen samen. Een oude vlag kan worden omgeruild voor een nieuwe, alle ingeleverde vlaggen worden gerecycled en het levert nog een bijdrage aan het goede doel op ook. Het bestuur van Nijkerk 600 jaar stelt om die reden graag de vlaggen die nog op voorraad zijn voor deze actie beschikbaar”.

Omruilen en   inleveren: vanaf 29 november bij Boekhandel Roodbeen

Vanaf   vrijdag 29 november kunt u uw oude vlag omruilen of inleveren bij Boekhandel   Roodbeen, Verlaat 13 in Nijkerk. Als u de oude vlag wilt omruilen voor een   nieuwe, vragen wij u een vrijwillige bijdrage voor Het Glazen Huys Nijkerk.   Dankzij de sponsoring levert elke ingeleverde vlag sowieso een bijdrage voor   het goede doel op!  De omruil – en   inzamelactie wordt op zaterdag 14 december afgesloten. Tot die tijd zijn ook   nieuwe sponsors nog van harte welkom. Meer informatie is te verkrijgen via publiciteit@nijkerk.christenunie-sgp.nl.

Reacties op 'Unieke vlaggenactie Nijkerk 600'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.