CU/SGP bezoekt Adviesraad WMO en stichting SIGMA

SIGMAwoensdag 08 februari 2012 14:47

De CU/SGP wil goed geïnformeerd zijn over de gevolgen die de wijzigingen in de Wet Maatschappelijke Ondersteunig (WMO) hebben voor de mensen die ermee te maken krijgen.

Daarom heeft de fractie ChristenUnie-SGP zich onlangs uitvoerig laten informeren door de gemeentelijke WMO-adviesraad. In het overleg met dhr. Wulfsen, voorzitter van de adviesraad, werd o.a. gesproken over de ervaringen van de afgelopen 4 jaar en het proces dat gevolgd wordt naar de nieuwe WMO.

Ook werden er gesprekken gevoerd met de dames Reker, Pekelaer en Stouwdam die namens de stichting Sigma het woord voerden. Deze stichting heeft tot doel het verbeteren en versterken van het welzijn en het gevoel van saamhorigheid in de gemeente Nijkerk. Ze coördineren het werk dat door vele vrijwilligers wordt verzet en bieden ondersteuning aan mantelzorgers. In het overleg kwamen de werkzaamheden van Sigma aan de orde. Gesproken werd o.a. over de werkzaamheden die naar tevredenheid verlopen en hoe de gemeente het werk goed kan ondersteunen. Daarnaast werd ook doorgepraat over een aantal wensen die er zijn.

Al met al zinvolle bijeenkomsten waardoor we goed op de hoogte blijven van wat er leeft in de Nijkerkse samenleving en die ons helpen straks een goed besluit te kunnen nemen.

Fractie ChristenUnie-SGP

Nijkerk