Marieke Doddema kandidaat bij de Provinciale Staten van Gelderland

marieke doddema 01maandag 16 maart 2015 06:58

Marieke Doddema, sinds 2010 gemeenteraadslid voor de ChristenUnie in Nijkerk, is kandidaat voor de ChristenUnie bij de aankomende Provinciale Statenverkiezingen. De Nijkerkse is duidelijk over haar motivatie: “Ik ben ...

Marieke Doddema (ChristenUnie): “Ik zie het als een opdracht mij in te zetten voor de mensen om mij heen”

Marieke Doddema, sinds 2010 gemeenteraadslid voor de ChristenUnie in Nijkerk, is kandidaat voor de ChristenUnie bij de aankomende Provinciale Statenverkiezingen. De Nijkerkse is duidelijk over haar motivatie: “Ik ben christen en zie het als een opdracht om me in te zetten voor de samenleving en de mensen om mij heen. De politiek is voor mij een goede manier om hier handen en voeten aan te geven.”

In Nijkerk is Marieke woordvoerder Welzijn voor haar partij: “Samen met de andere fractieleden zet ik me in voor goede zorg dichtbij inwoners. We hebben daarbij in het bijzonder aandacht voor kwetsbare groepen die niet zelfredzaam zijn. Ik geniet van de contacten met inwoners, verenigingen en organisaties. Het is echt bijzonder om de verhalen van al die verschillende mensen te horen. Dat helpt om goede besluiten te nemen.”

Maar is de provincie niet een ‘ver-van-mijn-bed-show’? Marieke werpt tegen: “De provincie ondersteunt lokale projecten met gerichte subsidies. In Nijkerk zijn er meerdere projecten die voor die subsidies in aanmerking kunnen komen. Bijvoorbeeld de ontwikkelingen in Nijkerkerveen, maar ook toekomstige ontwikkelingen in de havenkom. Het kan Nijkerk veel opleveren als de provincie deze projecten steunt.”

Neem voor meer informatie contact op met Marijn Gunnink, campagneleider ChristenUnie Gelderland. De bijgevoegde foto van de kandidaat is rechtenvrij te gebruiken.

Telefoon: 06 29 47 57 58

Email: m.gunnink@gelderland.christenunie.nl